Menu Zamknij

Cukrzyca

Pokonaj Cukrzycę Dietą

Dietetyk Krasnystaw, Zamość, Biłgoraj, Tomaszów Lubelski, Hrubieszów, Szczebrzeszyn

Leczenie cukrzycy powinno być w pełni kompletne. Oprócz terapii farmakologicznej lub insulinoterapii należy również o prawidłowe postępowanie dietetyczne. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że dieta cukrzycowa u pacjentów z już rozpoznaną chorobą może zmniejszać stężenie glukozy, wartości hemoglobiny glikowanej, stężenie cholesterolu i triglicerydów w surowicy krwi, a także obniżać ciśnienie tętnicze. W konsekwencji odpowiednia dieta znacząco poprawia stan zdrowia i samopoczucie.

Podstawą leczenia cukrzycy skojarzonej z zespołem metabolicznym powinna być odpowiednia dieta, umiarkowana aktywność fizyczna oraz dążenie do redukcji masy ciała. Pozwala to na ograniczenie ilości stosowanych leków, zmniejszenie ryzyka powikłań cukrzycy takich jak: uszkodzenie nerwów, choroby naczyń mózgowych, zawał serca, udar mózgu, niedokrwienie kończyn dolnych, uszkodzenie nerek, uszkodzenie siatkówki oka, hiperglikemia, hipoglikemia, kwaśnica ketonowa, nadciśnienie tętnicze.

Skuteczność “dietetycznej” kuracji cukrzycy potwierdziły badania prowadzone przez naukowców z Newcastle University oraz Glasgow University. Wzięło w nich udział 300 ochotników, u których cukrzycę typu 2 zdiagnozowano co najmniej 6 lat wcześniej. Część z nich przeszła na radykalną dietę bazującą na płynach, natomiast innych leczono nowoczesnymi lekami przeciwcukrzycowymi.

Jak pokazały wyniki, u 86 proc. osób, które w wyniku diety zrzuciły 15 kilogramów, cukrzyca się cofnęła, podczas gdy remisję uzyskano u tylko 4 proc. chorych leczonych farmakologicznie. Co więcej, u osób, które przeszły na dietę, choroba nie powróciła nawet po roku.

Na skuteczność tej metody walki z cukrzycą wcześniej wskazywały jednostkowe przypadki. Mowa na przykład o 65-letniej kobiecie z cukrzycą typu 2 z Wielkiej Brytanii, która po trwającej 17 tygodni diecie zrzuciła 25 kilogramów i od tamtej pory nie stwierdzono u niej nawrotu choroby.

Prawidłowo skomponowany jadłospis diety powinien opierać się na trzech filarach:

1. Węglowodany:
— 45–50% dziennej wartości energetycznej
— pochodzące z pełnego ziarna zbóż, warzyw i owoców
— ograniczenie cukrów prostych
— zawartość włókien pokarmowych około 20–35 g/d.
2. Tłuszcze:
— 30–35% dziennej wartości energetycznej
— 7–10% powinny stanowić tłuszcze nasycone
— 10% powinny stanowić tłuszcze jednonienasycone
— 6–10% powinny stanowić tłuszcze wielonienasycone
— zawartość cholesterolu w diecie 200–300 mg/dl
3. Białka:
— 15–20% dziennej wartości energetycznej
— stosunek białka zwierzęcego do białka roślinnego
powinien wynosić 1:1
— dieta wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa prowa-
dzi do szybkiego zmniejszenia masy ciała.

Masz pytania w związku z cukrzycą ? Potrzebujesz pomocy w leczeniu ? Chcesz uniknąć powikłań cukrzycy?  Dzięki współpracy ze mną Twój stan zdrowia oraz ogólne samopoczucie ulegnie znaczącej poprawie. Dieta jaką indywidualnie dla ciebie przygotuję może doprowadzić do całkowitego cofnięcia się choroby cukrzycowej.

Zapraszam do kontaktu:

Tel. 795 319 950